Wykorzystujemy technologię plików cookies zgodnie z regulaminem.

zamknij
  • Szybka wysyłka Paczka u Ciebie w 24 godziny Szybka wysyłka Paczka u Ciebie w 24 godziny
  • Wysoka jakość Produkty wybrane przez dietetyka Wysoka jakość Produkty wybrane przez dietetyka
  • Wielkie zniżki W wybranych produktach Wielkie zniżki W wybranych produktach
  • Wysyłka za darmo Przy zakupach od 300 zł Wysyłka za darmo Przy zakupach od 300 zł

Naturalne minerały i witaminy

Dobre zdrowie i samopoczucie to podstawa prawidłowego funkcjonowania wszystkich układów ludzkiego organizmu. Można to osiągnąć za pomocą właściwej, bogatej w warzywa i owoce diety, regularnego wysiłku fizycznego (bieganie, joga, fitness) oraz umiejętnej organizacji czasu. Niestety, pędzący tryb życia, przewlekły stres, spadki odporności, brak czasu na wartościowe posiłki i ruch, sprawiają, że coraz więcej osób cierpi z powodu niedoboru witamin i minerałów. W takim przypadku jedynym wyjściem może być suplementacja brakujących elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania m.in. mózgu, serca, układu ruchowego i immunologicznego itd.

Czym są witaminy? To grupa związków organicznych potrzebnych człowiekowi. Mogą mieć postać naturalną tzn. występującą w pożywieniu lub syntetyczną, czyli otrzymywaną w warunkach laboratoryjnych. Ludzki organizm nie jest w stanie sam sobie ich wytworzyć, co oznacza, że witaminy są dla nas egzogenne, czyli muszą być dostarczane z zewnątrz. Ze względu na stopień rozpuszczania w tłuszczach, substancje te można podzielić na rozpuszczalne w:

  • tłuszczach (A, D, E i K),
  • wodzie (B,C).

Zapotrzebowanie na minerały i witaminy różni się w zależności od wieku, płci i trybu życia. Warto jednak pamiętać o tym, że suplementowanie tych związków na własną rękę może mieć negatywne skutki, wynikające m.in. z nagromadzenia związku w organizmie. Najbezpieczniej jest, gdy przed ich zakupem wykona się szereg niezbędnych badań krwi i swoją decyzję skonsultuje z lekarzem.

Minerały i witaminy dla sportowców

Mówi się o tym, że sport to zdrowie. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Regularny ruch wzmacnia układ sercowo-naczyniowy, pomaga pozbyć się stresu i chroni przed epidemią naszych czasów – otyłością. Jednakże tak intensywny tryb życia, prowadzi też do uwalniania dużej ilości wolnych rodników. Ponadto, stawy i mięśnie osób systematycznie uprawiających sport potrzebują stałej regeneracji. Minerały i witaminy dla sportowców zwiększają wydolność i dostarczają ważnych antyoksydantów. Odpowiednio podawane przyczyniają się do poprawy osiągnięć, polepszenia kondycji i ogólnego samopoczucia. Do najważniejszych z nich zaliczyć należy witaminy:

naturalnych suplementach znajdować powinien się również magnez. Jest to jeden z najważniejszych minerałów dla sportowców, ponieważ warunkuje skurcze mięśni szkieletowych. Co więcej, reguluje metabolizm makroskładników i zmniejsza uczucie chronicznego zmęczenia. Równie ważne jest żelazo biorące udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek, transportujących tlen do mięśni i każdej komórki w ciele człowieka. Duże znaczenie ma potas regulujący gospodarkę wodno-elektrolitową i koordynujący kurczliwość. Kwas pantotenowy sprzyja metabolizmowi węglowodanów, białek i tłuszczy.

  • A – jest rozpuszczalna w tłuszczach, jest silnym przeciwutleniaczem, ułatwia metabolizm białek i hormonów steroidowych,
  • B – zawarta w wielu suplementów witaminowych dla sportowców. To duża grupa związków odgrywająca ważne role w przewodnictwie nerwowym w mięśniach. Wpływa to na zmniejszenie zmęczenia psychicznego, wspomaga metabolizm węglowodanów i tłuszczów,
  • C – bardzo silny antyoksydant. Witamina ta zwiększa odporność i skutecznie zwalcza nadmiar wolnych rodników,
  • D – ma kluczowe znaczenie w metabolizmie niektórych hormonów, w tym estrogenów i androgenów,
  • E – poza działaniem przeciwrodnikowym, pozytywnie wpływa na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Minerały i witaminy dla dzieci

Najmłodsi, ze względu na wiek i nadal rozwijający się układ odpornościowy, są szczególnie narażeni na niedobory substancji aktywnych. Mogą one wynikać również z problemów z wchłanianiem. Objawami takiego stanu mogą być m.in. zahamowanie wzrostu, brak łaknienia, rozdrażnienie i kłopoty z koncentracją. Jednym z kluczowych rozwiązań powinno być wprowadzenie do codziennej diety naturalnych witamin dla dzieci. Najwięcej mają świeże owoce i warzywa, w tym np. pomarańcze, czerwone porzeczki, natka pietruszki, banany, winogrona, marchewki, jabłka, kalarepa, zielona fasola, jarmuż czy brokuły. Niestety nie każdy maluch ze smakiem zjada wszystkie produkty. Dlatego też dobrym rozwiązaniem jest zakup witamin i minerałów dla dzieci. O tym, jakie suplementy wybrać decyduje kilka czynników.

Ważne jest, aby były one dopasowane do wieku dziecka. Na opakowaniu powinna być umieszczona właściwa informacja na ten temat. Istotna jest postać preparatu. W najmłodszej grupie wiekowej dobrze sprawdzą się witaminy w kroplach. Większy wybór mają kilkulatkowie. Można podawać im lizaki, żelki, syropy lub tabletki do ssania. W większości przypadków ich smak nie przypomina klasycznego leku, dlatego maluchy sięgają po nie z chęcią.

W składzie produktów, poza standardowym zestawem witamin, powinny być obecne również niektóre pierwiastki. Szczególną uwagę należy zwrócić na cynk i selen. Jeden i drugi wywierają wpływ przede wszystkim na układ odpornościowy. Pierwszy z nich wspiera prawidłowy rozwój układu szkieletowego, co jest koniecznie do wzrostu. Drugi z kolei reguluje funkcjonowanie tarczycy, co przekłada się na gospodarkę wapniowo-fosforową. Warto wspomnieć również o jodzie, mającym wpływ na ośrodkowy układ nerwowy.

Minerały i witaminy dla osób aktywnych

Osoby prowadzące aktywny tryb życia powinny zadbać o dostarczenie dużej ilości substancji aktywnych. Witaminy i minerały dla aktywnych dostępne są często w postaci preparatów wieloskładnikowych. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest możliwe dzięki suplementacji witamin z grupy B, C, koenzymu Q10, guarany, korzenia żeń-szenia i takich minerałów, jak żelazo i magnez.

Naturalne prebiotyki

Duże znaczenie w zapewnieniu prawidłowej pracy układu pokarmowego, w tym mikroflory jelit, spełniają naturalne prebiotyki. Stanowią one pożywkę dla bakterii (głównie Lactobacillus, Bifidobacterium i Bacterioides) bytujących w jelitach. Działanie tych substancji porównuje się także do błonnika pokarmowego, który łagodzi zaparcia, obniża poziom cholesterolu we krwi, a także zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów okrężnicy. Na drodze procesów chemicznych uzyskuje się prebiotyki w postaci suplementów diety. Zawierają one w składzie m.in. laktulozę, skrobię, inulinę, fruktooligosacharydy, pektyny, celulozę i hemicelulozę. Prebiotyki znajdują się również w takich produktach, jak jogurty, dżemy i soki owocowe. Zawierają je także warzywa, w tym przede wszystkim czosnek, cebula, szparagi i pory. Obecne w ich składzie bifidobakterie przyczyniają się do wzrostu dobroczynnych substancji w jelicie.

Zdrowy Klik

Niezmiernie miło mi gościć Cię na mojej stronie internetowej. Jeżeli tu jesteś, to prawdopodobnie dążysz do zmiany własnych nawyków żywieniowych i chcesz cos zrobić z sylwetką? Zaręczam, że jesteś we właściwy miejscu.

Nazywam się Anita i jestem certyfikowanym doradcą dietetycznym oraz specjalistą z zakresu fitoterapii. Pracuję z indywidualnymi pacjentami, którzy z rozmaitych przyczyn pragną doprowadzić do porządku wiele istotnych kwestii związanych z prawidłowym odżywianiem. Z przyjemnością i dużą dozą cierpliwości pomogę w wypracowaniu niekiedy trudnych do zaakceptowaniu zmian w codziennym odżywianiu, a przede wszystkim bezpiecznie pomogę zgubić zbędne kilogramy i pozbyć się nadmiernie nagromadzonego tłuszczu. Mam doświadczenie w pracy z kobietami i mężczyznami, żaden wyniki nie jest możliwy do zmiany. Waga to tylko liczby – dla mnie liczy się zmiana Twojego podejścia do diety.

W praktyce wykorzystuje dobroczynne właściwości fitoterapii. Wiedza oraz znajomość działania poszczególnych składników ziołowych pozwala w znaczącym stopniu zwiększyć korzyści płynące ze zdrowego odżywiania. Dzięki kompleksowemu podejściu do pracy można osiągnąć znacznie więcej. Przekonasz się, że to nic trudnego. Jeżeli otworzysz się na moje wskazówki, z pewnością pokonasz każdą przeszkodę na drodze do wyznaczonego celu.

Cała wizyta jest realizowana w trybie online:

  • Przeprowadzam szczegółowy wywiad, w którym uwzględniam niezbędne informacje o stanie zdrowia, nawykach żywieniowych czy preferencjach związanych z produktami wykorzystanymi w planie.
  • Przygotowuję dedykowany plan dietetyczny, który ułatwi Ci osiągnięcie wspólnie obranego celu oraz dobieram niezbędne zioła dla zapewnienia większych efektów Twojej pracy. Skuteczne połączenie diety i fitoterapii

Oferuję pomoc z zakresu zdrowego odżywiania w przypadkach odchudzania, walki z nadwagą i otyłością oraz konsultacje dotyczące żywienia osób z przewlekłymi chorobami.

Jeżeli masz wątpliwości, to koniecznie zapytaj!  Z chęcią poznam Twój problem i postaram się znaleźć właściwe rozwiązanie!

Doradca Dietetyczny, fitoterapeuta Anita Kubik